Bartomeu Sigalés

Bartomeu Sigalés

Barcelona, 1934-

Enginyer i bibliòfil

Va estudiar a l’Escola d’Enginyers Industrials de Barcelona (nº 3 d’Espanya i 1 de l’Escola de Barcelona, de la promoció 108).

Treballà a Pétrole Chimie, Petroliber i Esso Petróleos, per tornar a Catalunya per treballar al Banc Industrial de Catalunya i a Tecplant-Ingest, començant a donar classes a l’Escola d’Enginyers Industrials de Barcelona l’any 1974. Passà a dedicació exclusiva l’any 1982 i es va jubilar l’any 2005, com a catedràtic  de la mateixa escola.

Es va casar amb una gaditana i té quatre filles i deu nets.

Ha publicat articles tècnics a revistes britàniques, nordamericanes i espanyoles, i el text Transferencia de calor tècnica, amb un microsite d’actualització, a l’Editorial Reverté de Barcelona.

Bartomeu Sigalés col·lecciona històries de Catalunya, generals i monogràfiques,  i edicions de les 4 grans Cròniques. Va fer donació d’un fons familiar de llibres, documents i gravats, de tema mariner i barceloní, al Museu Marítim de Barcelona i d’un petit lot a la Biblioteca de Catalunya. Entre 2011 i 2018 va donar a la Universitat de Girona un conjunt de materials didàctics històrics sobre geografia, llengua i història de Catalunya que enriquiran notablement el Fons per a la Història de l’Educació.

Fotografia: Biblioteca UdG