Escola Bruguera

Història

Escola Bruguera

El 4 de novembre de 1908 es posà la primera pedra de l’edifici i tres anys després, l’1 de setembre, començaren les classes; oficialment, la inauguració es féu el 17 de setembre.

L’edifici escolar s’aixecà sobre l’antic baluard de la Santa Creu i fou obra de l’arquitecte municipal Martí Sureda i Vila. Es tracta d’un edifici de tres cossos, un de central i dos de laterals, de planta i pis. Finalment Girona disposava d’una escola nova de soca-rel clara, ventilada i espaiosa.

Si des del punt de vista material el nou edifici representà un salt qualitatiu, molt més ho fou la nova organització dels mestres pel funcionament del Grup Escolar. En aquest edifici s’hi aplegaren diverses escoles unitàries de la ciutat i els mestres decidiren organitzar el seu ensenyament  en règim de graduació. Entre les diverses escoles que s’hi apleguen hi ha l’Annexa, l’escola de pràctiques dels futurs mestres, els alumnes de l’Escola Normal de Mestres.

Extret de: Marquès, S.; J. Puigbert. 75 anys del Grup Escolar de Girona 1911-1986. Girona : Escola pública “Joan Bruguera”, DL 1986